Första privata assistansanordnare har blivit godkänd för att utföra den kommunala assistansen

Individuellt anpassade övergångsplaner tas fram i samarbete med brukare och personal.

Tindra personlig assistans har blivit antagen som assistansanordnare i kommunens valfrihetssystem enligt lagen om valfrihetssystem (LOV). Tindras uppdrag är geografiskt spridda över fler än 10 kommuner, merparten i Skåne. Tindra har även uppdrag i Örkelljunga.

Kommunens verksamhet kommer tillsammans med assistansanordnare samt brukare och personal att påbörja de individuellt anpassade övergångsplaneringarna. Övergången kommer att ske på ett lämpligt sätt i linje med assistansbeslutet som enskilda brukare är beviljat.