Invigning av Södergårdens äldreboende - dåtid, nutid och framtid

Kommunens moderna och nyrenoverade äldreboende står nu klart och vi firar med invigning.

Kommunen fortsätter med satsningar och arbetar vidare för framtiden. Under de närmsta veckorna pågår ett arbete i trädgården med boendets utsmyckning som avser uppmärksamma boendets fantastiska utemiljö och trivsel.

Socialchef Gabriela Arvidsson berättar att äldre och verksamheten har hörsammats i urvalet av utsmyckningen. I veckan har vi även firat kommuninvånare som passerar 100 födelsedagar. Flera äldre ville dela med sig om livet som hundraåring och intervjuer kommer i radioprogrammet, Radiovänner, på fredagar klockan 14.30. Flera passade också på att framföra önskemål om hur invigningen ska gå till: ”Bjud in bekanta och nyfikna att ”titta till”, grilla korv med bröd och rostad lök, mycket glädje och helst livemusik."

”Flickan med fågel” från 1974 vid entrén avslöjar Södergårdens startår på ett långvarigt och uppskattat boende för många äldre genom åren.

Invigning äger rum tisdagen den 30 april 2024, klockan 14.00.

Vill du vara med på invigningen, föranmäl via socialforvaltningen@orkelljunga.se eller ring till 0435-553 52 så snart som möjligt.

Staty Södergården

Flickan med fågel