Entrédörr till kommunhuset:

Växeln stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Föräldrakurs riktad till föräldrar med barn i åldrarna 3-12 år

Under hösten erbjuder vi en föräldrakurs riktad till föräldrar med barn i åldrarna 3–12 år.

Ibland kan vardagen vara en kamp, ibland är konflikterna både många och svårlösta, ibland är det en utmaning att vara förälder. Det är inget konstigt och hör till att vara förälder. Då kan det vara skönt att få lite stöd, tips och idéer hur man kan underlätta olika vardagssituationer och få en bättre relation med sitt barn.

ABC är ett föräldrastödsprogram som alla familjer med barn i åldrarna 3–12 år kan delta i. Programmet syftar till att påverka barns utveckling på ett positivt sätt. Det som allra mest påverkar detta när barn bor hemma är relationen till deras föräldrar. Goda relationer i familjen är som ett skydd för barn mot påfrestningar i livet. Utöver att stärka familjerelationer syftar programmets innehåll till att hjälpa föräldrar handskas bättre med vardagssituationer. Under fyra gruppträffar ses föräldrar tillsammans med utbildade gruppledare och får möjlighet till diskussioner och övningar.

Vi kommer att hålla föräldrakursen ABC enligt följande:

Följande tisdagar klockan 16:00 – cirka 18:30:

• 10 september 2024: Del 1
  • 24 september 2024: Del 2
  • 8 oktober 2024: Del 3
  • 22 oktober 2024: Del 4
  • 14 januari 2025: Återträff

Lokal: Förebyggandeenhetens lokal Källan, Bäckgatan 4 (bakom Coop). Blir det många anmälningar kan det bli byte av lokal till familjecentralens lokaler.

Det är helt kostnadsfritt och vi bjuder på kaffe.

Vill du veta mer? Skicka ett mail till: gitte.andersson@orkelljunga.se eller susanna.gronroos@orkelljunga.se

Vill du anmäla dig? Anmälan dig i nedanstående formulär.