En av 41 skånska eldsjälar är vår Örkelljunga-undersköterska inom äldreomsorg

Eldsjälar i Skåne, ett fantastiskt sätt att uppmärksamma engagemang inom olika verksamheter. När Landshövding Anneli Hulthén bjöd in 41 vardagshjältar till buffé på Residenset under nationaldagen var det en Örkelljungabo som blev prisad för sitt engagemang. Eva-Lotte Bengtsson inom äldreomsorgen tog emot Eldsjäl-diplom!

Eva-Lotte har nominerats av kommunledningen i Örkelljunga och nomineringstexten löd:

"Eva-Lotte arbetar inom äldreomsorgen och är en outtröttlig eldsjäl. Hon är handledare steg 3 och arbetsplatsambassadör. Hon arbetar med att introducera personal och för att attrahera nya kollegor till vårdyrken. Hon är en skicklig lagspelare och duktig på att samarbeta både internt och externt, exempelvis via Akademi Båstad och skolor."

Diplom

Utanför Residenset i Malmö samlades alla 41 eldsjälarna för en gemensam fotografering.

fyra robotkatter i olika färger