Kommunfullmäktige har tagit beslut om målen för 2023

Mötet godkände dessutom förändringar av taxor för bland annat kulturskolan och lokalhyran i Forum.

Vid kommunfullmäktiges sammanträde den 30 januari beslutades om förändringar i taxorna inom kultur- och fritidsområdet från och med 2023-02-01. Förändringarna berör flera olika taxor, där vissa delar sänks och andra höjs. (Mer detaljerad information om förändringarna kommer här på webbplatsen inom kort.)

Det togs också beslut om att utöka kommunens upplåningsram med 140 miljoner, vilket är en följd av att kommunen behöver låna för att finansiera investeringar.

Måldokument för 2023 antogs, som innebär ett större fokus på hälsa i målarbetet under 2023, men det fanns två återremissyrkanden och reservationer.

Sammanträdets enda omröstning hölls om Martin Gustafsson (C) skulle få ställa en fråga till socialnämndens ordförande. Kommunfullmäktige var oenigt om frågan var korrekt utformad. Det ledde till en omröstning som slutade 21-16 för att frågan inte skulle tas upp.

I kallelsen kan du läsa beslutsunderlag och de andra yttranden som omnämnts här. Följ länken längst ned på sidan.