Örkelljunga kommun förlänger avtalet med ÖVK

Örkelljunga kommun förlänger sitt avtal med ÖVK, Örkelljunga Volleybollklubb. Avtalet gäller till slutet av 2025 och är direkt kopplat till klubbens elitverksamhet.

Klubben ska via sin plats i Elitserien marknadsföra kommunen på olika sätt och avtalets innehåll är exakt detsamma som funnits mellan parterna de senaste 25 åren.

”Kommunen har under alla åren stöttat vår elitsatsning. Vi är såklart stolta och ödmjuka för det förnyade förtroendet”, säger Bengt Olsson som är ansvarig för avtalet. ”Jag var själv med och tecknade det första avtalet med kommunen för snart 30 år sedan och inser vilken betydelse kommunens välvilja haft för vår kontinuitet i den svenska Elitserien”, avslutar Bengt Olsson.

"Det är värdefullt att vi i Örkelljunga kommun har ett lag som spelar i elitserien och att kommunen kan vara med och stötta ÖVK:s elitsatsning och även deras viktiga ungdomsverksamhet genom detta avtal," säger Niclas Bengtsson, Kommunstyrelsens ordförande i Örkelljunga kommun.