Tillfällig vistelse i Örkelljunga kommun

Beställning av tillfällig vistelse görs på Örkelljunga kommuns beställningsblankett Beställning tillfällig vistelse (pdf, 218,2 KB, nytt fönster) Pdf, 218.2 kB, öppnas i nytt fönster..

Blanketten ska vara Örkelljunga kommun tillhanda senast tre veckor före ankomstdatum så att planering av den tillfälliga vistelsen kan ske. Beställningsblanketten sänds in via fax på 0435-545 68.

Följande underlag ska alltid bifogas:

Beställningen ska vara anpassad för de förutsättningar som ges i bostaden på den tillfälliga vistelseadressen.

Örkelljunga kommun bekräftar beställningar enligt socialtjänstlagen via e-post eller telefonkontakt. Vid beställning av hälso- och sjukvårdsinsatser görs först en behovsprövning på beställda insatser. Bekräftelse och beslut på hälso- och sjukvårdsinsatser görs av Örkelljunga kommun via e-postsvar på punkt åtta i beställningsblanketten.

Vid eventuell inskrivning på sjukhus under den tillfälliga vistelsen ansvarar bosättningskommunen för hela vårdplaneringsprocessen.

Inkontinenshjälpmedel förskrivs av bosättningskommunen. Den enskilde ansvarar själv för att inkontinenshjälpmedel medtas/får det skickat till bostaden på vistelseadressen.

Ändringar i grundbeställningen ska kompletteras skriftligt. Beställningen görs via fax på 0435-545 68.

Vid förlängning av den tillfälliga vistelsen görs beställningen på ny beställningsblankett senast tre veckor före det nya från och med-datumet.

Ett beställningsunderlag som inte är komplett ifyllt eller där underlag saknas returneras till bosättningskommunen.

Örkelljunga kommun debiterar/fakturerar bosättningskommunen efter vistelsens slut alternativt månadsvis vid vistelser över tre månader.